Sommarinspiration.

Bara för att det snöar fem meter om dagen och är 15 minus så kan man iallafall drömma om sommaren. I sommar vill jag bara blond. Jag vill ha fina kläder. Vara brun. (får nog ta och besöka solarieöarna då eftersom jag tänker jobba varenda ledig tid..). Jag vill vara rik. Jag vill ha på mig en svart kavaj, slitna jeansshorts och ett fint somrigt linne. Håret vill jag ha lockigt. Inte jättelockigt, mer sovit med flätor lockigt. Armarna på kavajen ska vara lite sådär slarvigt uppkavlade. Jag vill köpa fina ballerinaskor och gladiator-sandaler. Jag vill gå ner till sjön vid mitt lantställe och ta ett dopp i min fina guld/rosa/orange/gil/svarta bikini. Röka en cigarett. Fylla 18 och fira midsommar på sandhamn. På samma dag. Jag vill bada i rosévin i visby på vecka 29. Jag vill vara äckligt bakis och ändå åka till blå lagunen på Gotland. Jag vill åka till Thailand. Sitta och svettas på ett trångt flygplan och räkna milen på kartan tills man är framme.

Vill ni inte ha sommar nu ni med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0